Domov Novinky Súčasná hodnota dresu Realu je 260 miliónov eur

Súčasná hodnota dresu Realu je 260 miliónov eur

Miguel Ángel Hernández je jedným z popredných odborníkov na športový marketing a pre Real Madrid pracoval osem rokov.

Autor: Marek Varga
1 komentár

V rozhovore pre portál AS hovoril o ekonomickej sile kráľovského klubu.

Je dres Realu Madrid najcennejším kusom oblečenia v športovom svete?

„Podľa údajov, ktoré mám k dispozícii, áno. Momentálne je pravdepodobne na vrchole, vrátane amerických športov.“

Môžete to kvantifikovať?

„Jeho súčasná hodnota je po vstupe nového sponzora (HP) približne 260 miliónov eur.“

Ktoré ďalšie kluby by doplnili svetové pódium?

„Barcelona by bola stále na druhom mieste s hodnotou približne 175 miliónov. Nie je možné uviesť konkrétnu sumu, pretože to, čo sponzori platia, je zvyčajne pevná suma plus prirážka v závislosti od rôznych bonusov. Na treťom mieste by bol Manchester City s približne 156 miliónmi, o niečo málo pred PSG a United.“

Znásobil by príchod Mbappého túto sumu?

„Je jasné, že podpis veľkých svetových hviezd, ako je on, má viacero vplyvov, nielen športových. Predá sa obrovské množstvo dresov, zvýši sa počet sledovateľov na sociálnych sieťach a zápasy tímu budú viac sledované v televízii. Z toho budú mať priamy úžitok existujúci sponzori, prilákajú sa noví a prospeje to značke klubu. Pomôže to teda Realu ďalej rásť a ešte viac ho zväčšiť.“

Zažili ste veľkú digitálnu expanziu zvnútra klubu.

„Áno, v prvých rokoch som bol zodpovedný za tvorbu a štruktúrovanie digitálnej a obsahovej stratégie pre klubové kanály, ako je webová stránka a televízny kanál alebo počiatočné mobilné služby.“

„V tých rokoch som stál po boku akvizícií Figo, Zidane, Ronaldo a Beckham, ktorých vplyv na médiá bol veľkolepý. Potom som viedol oblasť medzinárodného rozvoja, ktorej cieľom bolo rozvíjať podnikanie v zahraničí prostredníctvom miestnych partnerov v krajinách, kde bol najväčší potenciál na generovanie príjmov.“

Prekvapila vás výška zmluvy Realu Madrid s HP za to, že sa objavia na rukáve?

„Ak ide o sumu okolo 70 miliónov ročne, som dosť prekvapený, pretože zmluvy takéhoto kalibru sú čoraz zriedkavejšie. Prekvapujúce je aj to, že sa Real Madrid rozhodol využiť miesto, akým je rukáv dresu, ktorý sa doteraz nikdy nepredával.“

„Samozrejme, je to veľká zmluva, ale veľkou hodnotou okrem ekonomického aspektu je aj to, že Real opäť spolupracuje s veľkou spoločnosťou, akou je HP, medzinárodne uznávanou, s vynikajúcimi výsledkami a obratom 28,5 miliardy dolárov ročne. To zlepší imidž klubu v Spojených štátoch.“

Je sponzorstvo najviac využívanou oblasťou pri hľadaní nových príjmov zo strany klubov?

„Bezpochyby. Práve tu je najviac príležitostí. V súčasnosti televízne práva hlavných európskych futbalových líg pri súčasnom modeli založenom na predaji podľa krajín miestnej televíznej stanici rastú v jednociferných percentách a v niektorých prípadoch sú znehodnotené.“

„Napríklad Premier League musela do predávaných balíkov zahrnúť viac televíznych zápasov, aby si udržala podobné čísla ako v predchádzajúcich rokoch.“

Mohlo by sa to v budúcnosti zmeniť?

„Možno v strednodobom horizonte budú veľké technologické spoločnosti, ako napríklad Apple, Amazon alebo dokonca Netflix, povzbudené k tomu, aby sa uchádzali o športové práva, ale ich stratégiou bude nakupovať práva globálne, čo je teraz komplikované, kým zmluvy s miestnymi televíznymi kanálmi platia ešte niekoľko rokov.“

„Spoločnosť Apple už kúpila celosvetové práva na MLS, ale platí len 250 miliónov dolárov za sezónu, čo je ďaleko od toho, čo zarábajú veľké ligy ako Premier League alebo La Liga. Myslím si, že o štyri alebo päť rokov, keď sa skončia súčasné zmluvy, uvidíme výrazné zmeny.“

Je sponzorstvo novou zlatou žilou?

„Sponzori platia klubom za to, aby ovplyvňovali ich fanúšikov. Čím viac fanúšikov, tým viac môžu značkám zaplatiť. Ešte pred 20 rokmi prichádzali diváci len z televízie a médií, hlavne lokálnych, takže sponzori nemali veľký mediálny vplyv na medzinárodnej úrovni.“

Zmenilo sa to s príchodom sociálnych médií?

„Áno, zmenilo. Pre Madridčana je rovnako jednoduché dostať sa k fotografiám a zaujímavostiam zo zápasov Realu Madrid ako pre Japonca žijúceho v Tokiu. Je ľahké pochopiť, že Real Madrid s viac ako 500 miliónmi sledovateľov na sociálnych sieťach je ideálnym partnerom pre značky.“

Na čom je založená obrovská zvodná sila bieleho dresu?

„Existujú športové celky, ktoré sa v určitom bode svojej histórie stávajú mýtickými vďaka hlbokej emocionálnej väzbe na svojich fanúšikov, dlhej histórii, hodnotám, tradícii a veľkým športovým výkonom. Keď dosiahnu túto úroveň, je takmer nemožné ich opustiť.“

Aj keď dlho nevyhrávajú tituly?

„Existuje príklad mimo futbalu, ktorý to jasne ilustruje. Všetci sa zhodneme na tom, že Ferrari je tiež mýtická značka, ale možno si všetci neuvedomujeme, že 21 rokov nevyhrali majstrovstvá sveta v F1. Nezáležalo na tom. Červené dresy boli stále v drvivej väčšine na všetkých okruhoch. Spojenie s mýtickým dresom Realu Madrid znamená, že sponzor je preniknutý rovnakými hodnotami klubu, čo sa odráža v jeho produktoch.“

zdroj: as.com

Subscribe
Notify of
1 Komentár
Staršie
Novšie Najviac hlasov
Inline Feedbacks
Načítať všetky komentáre

Odporúčame

1
0
Tu môžete pridať komentár, nech sa páči...x