Real Madrid konečne naplánoval reštauračné zóny na novom Santiago Bernabéu. Tržby z ich využívania sa majú päťnásobne zvýšiť a dosiahnuť 100 miliónov eur!
Business Expansión oznamuje, že Real Madrid vstúpil do záverečnej fázy usporiadania reštauračných zón na novom Santiago Bernabéu. Manažment vedený Florentinom Pérezom, si od Colliers objednal konzultačné video, aby urobil konečné rozhodnutia o spoločnostiach, ktoré budú v novom objekte sídliť.
Klub je na túto tému dlhodobo v kontakte s viac ako stovkou reštauračných skupín a už vykonal prvotný výber, uvádzajú zdroje denníka.
Teraz má táto skupina kandidovať v záverečnom tendri, v ktorom sa napokon vyberie 10 až 20 firiem. Základnou podmienkou je vyhnúť sa konfliktu záujmov so sponzormi klubu, hlavne pivovarom Mahou a Coca-Colou. Klub z pochopiteľných dôvodov nechce, aby sa na štadióne podávali nápoje od iných výrobcov.
„Záujem je obrovský, každý tam chce byť, ale dôležité budú aj podmienky prenájmu. Cieľom klubu je vytvoriť prémiovú ponuku a urobiť z Bernabéu pútavé gastronomické miesto,“ hovorí zdroj súvisiaci s projektom.
URČENÉ ZÓNY
Real Madrid sa pri nastavovaní zón inšpiroval novinkami zo sveta a mieni zaviesť množstvo noviniek. V konečnom dôsledku bude zariadenie hostiť mnoho španielskych značiek, ale budú tam aj známe medzinárodné spoločnosti. Všetci čakajú na výsledky tendra, no Espansión sa už dostal k detailom priestorov a ich dispozícií.
Real Madrid zmenil myšlienku barov na štadióne, ktoré slúžili fanúšikom počas zápasov. V novom zariadení vstúpi do platnosti objednávanie jedál a nápojov až k vám pomocou špeciálnej aplikácie. V klubovom múzeu bude aj samostatný bar.
Skvalitní sa aj catering vo VIP zónach, ktoré nebudú súčasťou len zápasov ale aj iných akcii, ktoré sa majú konať prakticky každý deň, vďaka inštalácii výsuvného trávnika. O tieto miesta sa majú uchádzať španielske Sodexo, Aramark, Centerplate, Mallorca, Vilaplana a Samantha.
Nové Santiago Bernabéu bude mať minimálne 5 reštaurácií s výhľadom na ihrisko. Jedna z nich z ulice Rafaela Salgada má byť veľmi lacná. Okrem toho sa už plánovalo, že súčasťou zariadenia bude ázijská reštaurácia, takzvaná Asador, reštaurácia s medzinárodnou kuchyňou a reštaurácia inšpirovaná stredomorskou kuchyňou. Mimo zápasov budú tieto miesta otvorené pre všetkých návštevníkov a stanú sa ďalšími VIP salónikmi v zápasových dňoch.
V pláne je, aby súčasťou štadióna bola aspoň jedna reštaurácia s michelinskou hviezdou. Cestu na Bernabéu majú záujem nájsť značky El Paraguas, Urrechu, La Máquina, Kabuki či 99 Sushi Bar, ale aj slávni šéfkuchári prevádzkujúci vlastné podniky ako Arzak, Dani Garcia, Dabiz Muñoz a Ángel León. Pred rokom bolo oznámené, že Martín Berasategui, ktorý má tri hviezdy Michelin, bude mať svoju reštauráciu v priestoroch.
Okrem toho bude veľkým lákadlom nového štadióna priamo pod strechou umiestnený Sky Bar, ktorý sa bude nachádzať medzi jednou z reštaurácií a nápojovým barom. V tomto smere sa inšpirovala Seen, jednou zo senzácií Lisabonu a do tendra na vstup do tejto zóny sa už prihlásili skupiny ako Ramses či Pachá.
V zóne, kde doteraz existovala galéria La Esquina del Bernabéu, vznikne verejný priestor so zeleňou a bude tam Food Market s 20 rôznymi ponukami.
Správou tejto zóny by chcel klub poveriť jedného prevádzkovateľa, ktorý by sa sám rozhodol odovzdať lokality konkrétnym spoločnostiam. Real Madrid by rád vytvoril niečo podobné ako trh San Miguel v Madride alebo ešte viac supermarketov Time Out, ktoré dobývajú okrem iného Boston, Chicago, Miami a Dubaj.
Mašina na peniaze
Jedným z hlavných cieľov Realu Madrid je vytvoriť mašinu na generovanie príjmov tým, že bude miesto aktívne každý deň v roku. Štadión bude aj naďalej domovom futbalistov, no mimo zápasových dní má prilákať obyvateľov a turistov, povzbudiť ich, aby sa ukázali prostredníctvom stravovania, nákupov a zábavy.
Kráľovské múzeum bolo ešte pred rekonštrukciou jedným z najnavštevovanejších miest v meste, no teraz sa má celá činnosť zariadenia dostať v každom ohľade na úplne inú úroveň.
Pôvodne bolo oznámené, že klub chce na novom štadióne zarobiť o 150-200 miliónov eur ročne viac. Expansión uvádza, že samotná reštauračná zóna by mala zvýšiť príjmy Realu Madrid z 20 na 100 miliónov eur ročne. Rekonštrukcia štadióna a jeho okolia má byť ukončená v decembri 2022.
zdroj: expansion.com

