Platforma Result Sports, ktorá analyzuje svet športu v digitálnom priestore, spočítala počet sledovateľov futbalových klubov na 17 sociálnych platformách. Real Madrid vedie zoznam s 361 miliónmi sledovateľov.
Barcelona skončila na druhom mieste s 357 miliónmi fanúšikov a na treťom Manchester United s 219 miliónmi.
Žiadny iný klub neprekonal hranicu 200 miliónov fanúšikov a do prvej desiatky patria aj PSG, Chelsea, Liverpool, City, Bayern (posledný tím s viac ako 100 miliónmi fanúšikov), Arsenal a Tottenham.
Skóre Realu Madrid pozostáva zo 17 platforiem a na nich má Real Madrid nasledovné počty: 112,4 milióna sledovateľov na Facebooku, 123 miliónov na Instagrame, 43,7 milióna na hlavnom účte Twitter, 19 miliónov na Tik Toku, 8,4 milióna na YouTube alebo 322,5 tisíc na Twitchi.
Štúdia navyše zbierala údaje okrem iného aj z DailyMotion, Flickr, Snapchat, LinkedIn, Pinterest, Soundcloud a čínskej Sina Weibo.
Kompletné výsledky klubov z piatich najlepších líg v Európe nájdete v nasledujúcom príspevku na Twitteri:
As the European Football Leagues are about to kickoff… Time for us at @resultsports to compare the social media communities for each club at the start of the season across 5 biggest European leagues: @LaLiga, @premierleague, @SerieA, @Ligue1UberEats & @Bundesliga_DE! #dataiskey pic.twitter.com/FmWE2VHJts
— RESULT Sports (@resultsports) August 2, 2022