Domov Novinky Real Madrid a Barcelona sú lídrami „dresového“ biznisu

Real Madrid a Barcelona sú lídrami „dresového“ biznisu

V súčasnom svete futbalu musia kluby hľadať dodatočné príjmy akýmkoľvek možným spôsobom. Kým najviac peňazí do pokladní prinesú televízne práva, ďalším dôležitým prvkom je reklama umiestnená na dresooch.

Autor: Marek
0 komentár

Španielsky futbal jednoznačne dominuje rebríčku klubov s najvyššími príjmami z reklamy na dresoch. Real Madrid na tom ročne zarobí 190 miliónov eur a Barcelona 183 miliónov.

Tretím v poradí je Paríž Saint-Germain s príjmami 168 miliónov eur. V La Lige môže byť reklama umiestnená maximálne na piatich miestach na dresoch, zatiaľ čo napríklad Serie A má takéto miesta len štyri. Výhradný sponzoring je však výnosnejší, a preto mnohé z klubov majú len jedného sponzora.

Taliansky majster Neapol má štyroch sponzorov. Sú to: Lete, MSC, Amazon a Floki. Dva vpredu, jeden na rukáve a jeden vzadu. Medzitým Real Madrid, len zo spolupráce s Fly Emirates, dostáva 70 miliónov eur.

Ešte dôležitejší je technický sponzor. V prípade Realu je to už dlhé roky Adidas. Podľa aktuálneho kontraktu ponúka nemecká spoločnosť Los Blancos 120 miliónov eur ročne. Ak sa teda spočítajú zárobky Realu zo spolupráce s Fly Emirates a Adidas, klubová kasa dostane každú sezónu až 190 miliónov eur bez toho, aby bolo potrebné dávať reklamu na rukávy.

Ak sa pozrieme na Barcelonu, tá dosahuje zisky 183 miliónov vďaka kontraktom s Nike, Spotify a Amblight TV.

Vo svete je veľa klubov, ktoré „dostávajú“ príjmy z reklamy od spoločností, ktoré priamo súvisia s majiteľmi klubu. V Taliansku sa tak deje napríklad Juventus (Jeep pochádza z holdingu Agnelli, Exor podobne), Fiorentina (Mediacom) a Sassuolo (MAPEI). Je to zákonné za predpokladu, že podpísané sponzorstvo nepresiahne celkové % tržieb klubu.

PSG sponzoruje Qatar Airways, ktorá je vlastnená Katarom… rovnako ako francúzsky klub. Samozrejme, že po podpise s Nike (80 miliónov) urobili gigantický skok, čo sa týka kontraktu, a jeho rady oblečenia patria k najpredávanejším najmä vďaka dohode s Air Jordan.

PSG tiež podpísalo viacročnú zmluvu s GOAT v roku 2022, čo mu dáva 18 miliónov eur ročne. To všetko po príchode Lea Messiho do klubu.

Od budúcej sezóny Team Viewer opustí dresy Manchestru United a nahradí ho Qualcom Technologies (reprezentovaný ako Snapdragon). A to všetko s historickým obchodom, ktorý im poskytne celkový príjem vyše 170 miliónov ročne. A predsa nevyhrali ligu od roku 2013…

Vďaka novej dohode bude v Premier League iba Manchester City zarábať na reklame na dresoch viac ako jeho lokálni rivali, no Etihad Airways pochádza zo Spojených arabských emirátov, rovnako ako majitelia Manchestru City.

Chelsea je jedným z mála špičkových tímov, ktoré začali sezónu bez sponzora. Klub v lete ukončil spoluprácu s firmou „3“, ktorá sa nepáčila fanúšikom a hľadá si nového, ešte bohatšieho partnera.

Todd Boehly nestojí na mieste a vyjednáva o sponzorstve, ktoré mu pomôže stretnúť sa s požiadavkami finančného fair play po veľkých nákupoch na prestupovom trhu.

Na stole sú dvaja kandidáti a anglická tlač špekuluje s číslami, čím dáva najavo, že je len otázkou času, kedy sa jeden z nich objaví na modrom drese. A nebude to za málo peňazí. Inifinite Athlete obsadil pole position, no Riyadh Air sa objavil na poslednú chvíľu. V každom prípade pôjde o transakciu vo výške približne 60 miliónov eur.

zdroj: marca.com

Subscribe
Notify of
0 Komentárov
Inline Feedbacks
Načítať všetky komentáre

Odporúčame

0
Tu môžete pridať komentár, nech sa páči...x