Od Adidasu cez Sanitas až po Fly Emirates zasiahla pandémia koronavírusu veľmi tvrdo a existujú obavy, že by to mohlo zaškodiť aj klubu.
Najväčší zdroj príjmov pre Real Madrid nie je predaj hráčov, lístkov alebo televíznych práv, ale reklama a sponzorstvo, oblasť ktorá mala vygenerovať v sezóne 2019/20 až 371 miliónov eur. To predstavuje 45% z celkových príjmov.
Pandémia by mohla mať vážny dopad na príjem z reklamy a sponzorstva. Bez futbalu nie sú sponzori propagovaní a niektorí z nich bojujú o prežitie.
Prakticky žiadnym sponzorom sa nepodarilo uniknúť kríze Covid-19. Madrid má v súčasnosti zmluvy so štrnástimi spoločnosťami, pričom tými hlavnými sú Adidas a Emirates. Tieto dve spoločnosti predstavujú väčšinu sponzorských príjmov.
Nová zmluva s Adidas, ktorá bola podpísaná v roku 2019 a trvá do roku 2028 má priniesť klubu 100 miliónov eur ročne + bonusy, ktoré môžu predstavovať hodnotu až 50 miliónov eur ročne. Emirates poskytujú ďalších 70 miliónov eur ročne.
V dôsledku krízy bol Adidas v Nemecku nútený požiadať o pôžičku vo výške 2,4 miliardy eur.
Podľa Financial Times bude veľmi zasiahnutý aj letecký priemysel s predpovedanými stratami 289 miliárd eur. Výnimkou nebude ani Fly Emirates, 105 000 zamestnancov muselo čeliť 50% zníženiu platov.
Samozrejme aj skupina Volkswagen, ktorá je sponzorom Realu Madrid, konkrétne Audi čelí kríze, len v Španielsku znížila výrobu o 25%. Nadnárodný výrobca pneumatík Hankook musel zatvoriť niekoľko tovární.
Aktivita zdravotníckej spoločnosti Sanitas klesla o 80%. Ak sa čo najskôr nevráti futbal, spoločnosti sa môžu dožadovať vrátenia peňazí zo svojich zmlúv.
zdroj: as.com